Monday, January 7, 2013

Monilla...

..uusi vuosi on alkanut flädä- ahdistuksella, siis että housut eivät mene joko päälle tai kiinni. Siis painonpudotus ja trimmaus olisi kohdallaan. Näin on myös minun kohdallani. 

Äitini menetettyä elokuussa 2011 alkoi minun painoni kohoamaan mukavasti. Sitten viime vuonna alkoi hää stressi joka ei yhtään tukenut minun morsian diettausta. Ja syksyllä 2012 aloitin pitkästä aikaa opiskelut ja koulustressi tuotti minulle univaikeuksi, ahmimista, liikkumattomuutta ja sitä myöten paino nousi entisestään. 

Toivon että tämä uusi vuosi mahdollistaisi terveiden tapojen oppimisen jonka myötä kehonrasvakerrokseni pienentyisi. Paino on mitä on, varsinkin kiipeily ei sinäänsä tue painonpudotusta. Lihas kasvaa minulla helposti, ja varsinkin kun minulla on myös sitä hienoa rasvapeitettä niin se muuntuu helposti lihakseksi ja sitten ollaan taas vähän painavempia.

Olisi kuitenkin mukava jos painon saisin asettumaan 58-60kg tienoille. Juuri nyt vaaka näyttää mojovat 64kg. Auts..ihan tekee kipeää ajatella sitä. Toukokuussa 2011 paino oli vielä 58kg tienoilla, niin pikku hiljaa se onkin sieltä noussut. Rasva% toivoisin saada 18-20 prosentin tienoille, se on ennen ollutkin 19%, mutta silloin painoinkin 55kg enkä ollut aloittanut kiipeilyä vielä.
 

Ostin Scitec Nutrition 'fatloss' pillereitä tuossa joulomalla, ja ne on nyt kokeilussa. Voi vain toivoa että jotain pientä saisivat aikaiseksi. Greentea ja ruokahalunhillitseviä aineita sisältävät. Samalla reissulla ostin vihdoin Mannisen tunnettua proteiinivanukasta. Sitä on niin paljon hehkutettu että oli pakko päästä maistamaan. Noh, eihän se niin hyvää ollut kun piti. haha Mutta syötävää kuitenkin. Voi toivoa että Mannisen muut proteiini vanukkaat ovat hyviä, koska tilasin niitäkin. 

 
Mieheni on myös innostunut nyt painonpudottamisesta. Hänelläkin paino kohonnut 69kg tuonne 75kg lähettymille ja hänenkin rasvakerros kasvanut todella paljon. Hän ei halua enää syödä siskonsa tekemään rasvaista ruokaa, vaan minun terveellisempää vaihtoehto ruokaa. 
Saa toivoa että me voimme toinen toisiamme tukea tällä tiellä pienempiin rasvaprosentteihin ja että saisi taas ne vanhat housut päällensä.

- Sara

1 comment:

  1. Tsemppiä kovasti. Tällä reissulla tärkeintä on matka, päämäärä tulee sitten ihan itsestään. :)

    ReplyDelete