Monday, August 9, 2010

Tunnustan, ennustan ja parempaa on tulossa

Tunnustan viime viikko ei mennyt hyvin ruokailujen tai liikunnan suhteen. Suklaan ja namujen tilapäinen lisääntyminen pahasti keskeytti minun tasapainoista ja terveellistä elämää.

Hieman on tämä vaihe jäännyt päälle. Sain tuliaisia ystäväni anopilta, suklaisia sellaisia. He olivat olleet reissussa ja autoin heitä kuskaamisessa. Eihän sitä voi sanoa ei kiitos kun toinen on laittanut rahaa ja ajatusta kiittääkseensä. Nyt on koko Lindtin levy asettautunut vatsaani ja varmaan lantioillenikin
(oma syy, kun menin avaamaan levyn). ;-)

Toinen ystävä taas survoi mukaani ihanaa amerikkalaista mustikkapiirakkaa ja suklaakakkua. Olin ollut hänen luonaan käymässä juttusilla ja häntä ahdisti ajatus että kakkua jää jäljelle lojumaan ja hän söisi kaiken yksin.

Eikun Saralle kaikki herkut vain..hän voi syödä ja kuluttaa kaikein kuitenkin. Se ajatus minusta ei pidä pakkansa. Nyt näiden takia minulle on jäänyt hemu buumi päälle. Kaikki menee. Söin jopa kultsun suklaa tuliaiset Tallinnasta loppuun. Toivottavasti kaikki oppivat tästä että minulle ei pidä antaa suklaata, karkkia, kakkua tuliaisina/lahjana. Silloin itsekurini rikkoutuu totaalisesti ja olen tuhon oma.

Kaikilla on oikeus päättää omista ravinto tottumuksista ja minä haluan olla terveellinen. Haluan huolehtia kehostani. Haluan ja saan sanoa ei kun minulle tarjotaan kakkua, jäätelöä tai mitä vain. Minun ei tarvitse tehdä poikkeuksia toisten takia vaikka olisi mikä juhlapäivä tahansa. Saavatkoon sitten ihmiset ajatella että olen ääritapaus tai jyrkkä. Muistakaa se, kukaan muu ei ole vastuussa siitä mitä sinä laitat suuhuusi. Sinä olet mitä sinä päätät syödä. Jos haluat muuttua, muutos lähtee sinusta itsestäsi. 

NYT on kuitenkin aika unohtaa, antaa itsellensä anteeksi ja aloittaa puhtaalta pöydältä.

Tällä viikolla suunnitelmissa treenien suhteen:

Maanantai: 10km lenkki
Tiistai: Intervalli treenit 2 x 5 x 400m
Keskiviikko: Kalliokiipeilyä porukassa
Torstai: 14km lenkki
Perjantai: Seinäkiipeilyä
Lauantai: Pyöräilyä 36km
Sunnuntai: Lepo

Ja LUKIJAT, laittakaa ihmeessä kommenttia tulemaan että tiedän teidän olemassa olosta. On tietenkin mukava kuulla kasvokkain myös palautetta mutta motivoitte minua kirjoittelemaan kun saan vähän palautetta tätäkin kautta.

-Sara

1 comment:

  1. Moi, lohduttavaa kuulla että sinäkin retkahdat suklaaseen ja muihin herkkuihin. En ole ainoa : )

    ReplyDelete