Sunday, July 31, 2011

Vauhdikas viikko takana

Suomenlinnassa käymässä ekaa kertaa


Minulla on ollut ihana viikko, täynnä kaikenlaista urheilua ja mukavaa puuhaa!!

Olin Suomenlinnassa ensimmäistä kertaa elämässäni.
Voitteko kuvitella että vaikka niin lähellä asunut koko ikäni niin en ole koskaan käynyt. Olipa kaunis paikka ja toivottavasti pääsisin uudestaan käymään tänä vuonna ja viettämään vähän pidemmän ajan siellä. Voisi jopa vaikka käydä juoksulenkillä siellä...tai picnic!!




Olin viikolla myös juoksulenkillä ystävän kanssa joka teki sitten meille herkullista illallista josta nautimme treenimme jälkeen.

Juoksimme yhdessä minun treenini alku lämppärin 7km ja sitten kun hän meni tekemään ruokaa minä jatkoin 6 x 500m vetojen kanssa. Piti vetää jokainen 500m vauhtiin 4.2-5.2min/km ja 60s palautuksilla. Aika kivaa oli ja tuntui että hyvin menikin.



Liidausta ystävän kanssa
Kiipeilemässäkin olen ehtinyt käydä. Ihmeellistä miten sitä aikaa on riittänyt kaikenlaisiin puuhiin.

Liidausta olen yrittänyt nyt kerran viikossa harjoitella että pikku hiljaa pääsisin noista peloista pois, siis tippumis peloista kun tulee liidaukseen.

Ylä-kiipeilyssä en yleensä enää pelkää laisinkaan, ellei nyt yhtäkkiä jotain uudenlaista reittiä, sitäkin tässä viikolla tapahtui. Kiipeisin uudenlaista, vaikeaa reittiä ja kesken reittiä iski pelko ja jähmetyin. Pelosta aloin vikistä ja jotain yritin hässlätä kunnes sitten huomasin että eihän siinä mitään ollutkaan pelättävää, siinä vaiheessa olin hiestä märkä ja kädet hapoilla, siis jätin projektin siihen!




Juoksua maastossa
Eilen vedin aika rankan juoksu treenin.
Minulla on nyt 8vko:n juoksu treenit meneillä kohti Espoon ranta maraton puolikasta joka on 25.9.
Nyt siis viikko takana.

Siis eilen tein 3km alku lämppärin jonka jälkeen lyhyet venyttelyt. Sitten suoritin 6 x 1000m vetoja vauhdilla 4.8-5.5min/km, sitten päälle vielä 3km loppu verkka ja venyttelyt.

500m vetoihin tuo 1000m tuntui killeriltä mutta ei se sitten loppujen lopuksi ollutkaan niin kauheaa. Juoksin maastossa, ja vaihtelevasti oli ylä- ja alamäkiä. Tänään tuntui kivasti reisissä, ja vedinkin palauttavan 10km juoksun päälle.

- Sara

No comments:

Post a Comment