Saturday, November 26, 2011

Tumpelo ja sormi


Olen tumpelo. Onneksi en ole sitä niinkään paljon seinällä kiivetessä, se voisi olla kohtalokasta.

Tänä aamuna lähdin ystävän kanssa lenkille ja kun astuin ulos asunnostani ja olin työntämässä ulko-oven kiinni jäi minun oikean käden etusormi oven väliin.

Aj että se sattui. Juoksin nopeasti takaisin sisään ja vedin kaiken ulos pakastimesta ja yritin saada kylmää painetta sormeni päälle. Ystäväni käveli perässäni ihmetellen mikä minuun tuli.
Kasvot punaisena puuskutin ja pidättelin huutoani. Olin niin tuskissani eikä kipu mennyt ohi vähään aikaan. Oletteko koskaan lyönneet kynnen? Minä en ole, ja nyt siitä mahtava kokemus.

Koko etusormeni on turvonnut, eniten sormen päästä. Se ei taivu nornaalisti viimeisestä nivelestä eikä ojennu suoraksi. Nyt se ei onneksi 9 h myöhemmin enää särje mutta tunnen painetta siinä ja en pysty sitä käyttämään normaalisti.

Huomisen kiipeilyn jouduin perumaan. Toivon kuitenki että Maanantai iltapäivänä pääsisin normaalisti seinälle jatkamaan mihin jäin.

Pääsin taas niin hyvään vauhtiin kiipeilyssä että nyt ei saisi tulla taukoja.

Eilen tein vatsalihaksia aika paljon että vatsaan oikein koskee tänään. Taidan huomenna kiipeilyn sijasta käydä lenkillä ja tehdä vatsoja taas.

Nyt vain toivon että sormen turvotus menee ohi ettei tässä vielä joudu lääkäriin menemään.

- Sara

1 comment:

  1. Voi kurja, mutta eiköhän tuo tuosta maanantaihin mennessä parane :)

    ReplyDelete